UKRSIBBANK inngå et partnerskap med Dreams

UKRSIBBANK, en del av BNP Paribas Group, inngå et partnerskap med Dreams, startupen for økonomisk velvære, for å forbedre den digitale brukeropplevelsen til sine 2 millioner kunder i Ukraina.

Teknologien bak den populære appen Dreams har hjulpet 450.000 brukere å spare over 300 millioner euro. Nå blir den tilgjengelig for kunder av Ukrsibbank i Ukraina.

Ved å integrere Dreams-metoden i UKRSIBBANKS eget digitale banktilbud, vil kunder av banken kunne sette opp og oppnå sparemål, samt analysere og forbedre privatøkonomien sin.

24.11.20, Stockholm, Sverige. Dreams, den svenske fintech-appen som motiverer millennials til å spare mer penger og få et positivt forhold til egen økonomi, kunngjør i dag et strategisk partnerskap med den ukrainske forretningsbanken UKRSIBBANK – datterselskapet av den internasjonale franske banken BNP Paribas Group.

Partnerskapet føyer seg inn i en rekke av nye samarbeid Dreams har inngått i 2020, derav partnerskapet med bankprogramvare-leverandøren Silverlake Symmetri, samt den nylige åpningen  av en ny avdeling i Stockholm, dedikert til utviklingen av Dreams’ B2B-partnerskap. Kunngjøringen markerer selskapets neste steg inn i B2B-verdenen, som en leverandør av løsninger for finansinstitusjoner.

Dreams-plattformen har sine røtter i hjerneforskning, og ved å integrere metoden i UKRSIBBANKs eget digitale tilbud, vil bankens kunder kunne sette opp og oppnå sparemål ved hjelp av smarte sparefunksjoner.

Plattformen vil bli en del av Ukrsibbanks digitale banktilbud for deres over 2 millioner kunder, og  gir millioner av potensielle kunder på tvers av Ukraina tilgang til bankprodukter som vil hjelpe dem mot økt økonomisk velvære.

Fremveksten av nye digitale selvhjelpsverktøy har vært spådd lenge av Dreams og andre fremtidsrettede finansinstitusjoner. Den globale økonomiske usikkerheten i kjølvannet av  COVID-19-pandemien har fått enda flere forbrukere til å sette søkelys på egen privatøkonomi, og til å etterspørre bedre økonomiske verktøy. Det nye partnerskapet med Dreams er til stor glede for UKRSIBBANK og BNP Paribas Group, som alltid er på jakt etter de beste bank-løsningene for egne kunder, som også kan inspirere til en mer bærekraftig livsstil.

Dreams har fått en solid posisjon i bransjen etter lanseringen i Norge i 2018 og Sverige i 2016), og har allerede oppnådd en markedsandel på 16 % blant svenske millennials.

Henrik Rosvall, CEO og grunnlegger av Dreams, kommenterer:
Det er en stor ære å skulle samarbeide med UKRSIBBANK og BNP Paribas Group, og vi er stolte over å nå introdusere Dreams-løsningen for UKRSIBBANKs kunder på det ukrainske markedet.

BNP Paribas Group’s strategi har endret seg de seneste årene, og de fokuserer nå på å guide kundene sine i riktig retning når det kommer til forbruk og personlig økonomi. Jeg er sikker på at målet vårt om å hjelpe millennials med å spare penger og føle seg mer i kontroll over egen økonomi gjør oss til den idéelle partner.

Vår plattform for økonomisk velvære – som baserer seg på atferdsforskning og hvordan vi som mennesker forholder oss til egen økonomi – vil være det perfekte verktøy for UKRSIBBANK for å kunne hjelpe sine egne kunder til å ta bedre økonomiske valg. Dette partnerskapet hjelper også UKRSIBBANK i å sikre kundenes lojalitet, samt fremtidssikre sitt digitale banktilbud, i konkurransen med et stadig økende antall av utfordrer-banker og fintech-selskaper.”

Konstantin Lezhnin, leder for detaljhandel i Ukrsibbank, kommenterer:
Jeg tror at bankene spiller en viktig rolle når det kommer til å bedre kundenes liv. Planlegging og sparing mot viktige livshendelser gir bedre livskvalitet, ved å redusere stress og sørge for at kundene våre føler seg mer selvsikre og har mer kontroll over egen økonomi.

UKRSIBBANK har alltid vært åpne for nyskapende måter å hjelpe kundene våre med egen økonomi, så vi er veldig glade for å nå samarbeide med Dreams, den ledende  europeiske aktøren innen sparingsatferd. De har solid erfaring å vise til fra både Norge og Sverige, underbygget av  forskning, som gjør oss sikre på at dette partnerskapet vil være positivt for våre kunder i Ukraina. Dette er også i tråd med vår strategi om å samarbeide med nyetablerte og innovative selskaper som søker vekstmuligheter.”

Om Ukrsibbank
UKRSIBBANK BNP Paribas Group har operert i det ukrainske markedet siden 1990, med mål om å hjelpe kundene sine til å leve sunnere og mer økonomisk givende liv. Banken tilbyr finansielle produkter av høy kvalitet, på nivå med de beste europeiske finansselskapene. 60 % av bankens aksjer tilhører BNP Paribas, et av de største finanskonsernene i verden. De resterende 40 % tilhører EBRD.

Banken betjener over 2 millioner kunder, samt 168.000 små og mellomstore bedrifter, derav 30 % av IT-markedet i Ukraina, lokomotivet i den lokale ukrainske økonomien. Ukrsibbank har også vært med å skape et aktivt og fordelaktig miljø for utvikling av teknologiske løsninger, med blant annet “Battle of Startups”, Pop-corp-akselerator, og gjennom jevn dialog med IT-foreningen i Ukraina.

Om BNP Paribas Group
BNP Paribas er en ledende bank i Europa, med internasjonal rekkevidde. De er tilstede  i 71 land, har omtrent 199 000 ansatte, hvorav mer enn 151 000 i Europa. Konsernet har en ledende posisjon innen sine tre hovedvirksomheter: lokale markeder, internasjonale finansielle tjenester og Corporate & Institutional Banking. Sistnevnte betjener både bedriftskunder og institusjonelle investorer. BNP Paribas Group hjelper kundene sine å virkeliggjøre sine prosjekter gjennom løsninger som spenner over finansiering, investering, sparing og forsikring.

I Europa er konsernet tilstede lokalt i fire markeder (Belgia, Frankrike, Italia og Luxembourg), og BNP Paribas Personal Finance er den europeiske lederen innen forbrukslån.

BNP Paribas lanserer sin integrerte forretningsbank-modell i Middelhavsland, Tyrkia, Øst-Europa og et stort nettverk i den vestlige delen av USA. I sin Corporate & Institutional Banking & International Financial Services-aktiviteter har BNP Paribas også topposisjoner i Europa, en sterk tilstedeværelse i Amerika, samt en solid og raskt voksende virksomhet i Asia-Stillehavet.