”Fintech100”: Dreams er en av verdens beste fintech-innovatører

Dreams er sammen med Klarna, Payr, Pleo og Anyfin de eneste skandinaviske selskapene som er inkludert når ”Fintech100” for femte året på rad presenterer listen over verdens fremste fintech-innovatører.

Det er et av verdens største revisjonsbyråer KPMG, som sammen med det australske risikokapital-firmaet H2 Ventures hvert år setter sammen listen over verdens beste fintech-selskaper. Dreams er plassert blant ”Emerging 50”, en samling av yngre selskaper som har tatt en globalt ledende posisjon som innovatører innen finansteknologi.

”Dreams er den nye måten å spare og investere. Vi har allerede skapt en metode som hjelper brukerne våre å spare mer penger enn de gjør noe annet sted, men dette er bare begynnelsen. Vi har flere nye satsninger på gang, blant annet en interessant videreutvikling av investeringstilbudet vårt, som kommer til å gjøre det enda lettere for brukerne våre å oppfylle drømmene sine”, sier Henrik Rosvall, daglig leder i Dreams.

Johan Hemminger, COO og medgrunnlegger av Dreams: ”Vår metode har forandret hvordan en hel generasjon ser på banktjenester. Vi skal fortsette med å overgå forventningene deres og høyne menneskers krav til hvordan en finanstjeneste bør være. Tiden der bankene kunne tjene penger på å ignorere kundenes behov er over.”

Dreams har siden lanseringen etablert seg som den ledende sparetjenesten i Sverige og Norge. Brukerbasen vokser med ti prosent i måneden, og det totale sparte beløpet ligger i dag på cirka én milliard kroner. Tidligere i år tok selskapet inn 67 millioner i investering i en A-runde, der blant annet samarbeidspartnerne Ålandsbanken og Storebrand gikk inn som investorer.

”Det er en grunn til at du nå kan lage sparemål hos mange banker, men det er neppe fordi de har vært drevet av nyskapning”, sier Henrik Rosvall.

Les Fintech100-rapporten her

Dreams er et svensk fintech-selskap som ble lansert i 2016. Ved hjelp av hjerneforskning og en innovativ holdning til økonomi, har man skapt en helt ny måte å spare og investere penger på, rett på mobilen. I dag har Dreams over 250 000 brukere i Sverige og Norge, og selskapet samarbeider med Ålandsbanken i Sverige og Storebrand i Norge.

Dreams Sustainable AB, Kungstensgatan 21 A, 113 57 Stockholm, Sweden, e-post hello@getdreams.com , Sw. registration number: 559347-5535, CEO Konstantin Lezhnin