Dreams tar plats på CB Insights årliga ‘Fintech 250’-lista

Dreams ror hem plats på CB Insights årliga ‘Fintech 250’-lista av världens just nu snabbast växande och mest framstående fintechbolag

1 september stod det klart att Dreams utnämnts av CB Insights som ett av de mest framstående fintechbolagen i världen i och med dess plats på detta års prestigefyllda ‘Fintech 250’-lista.

CB Insights är ett amerikanskt företag som tillhandahåller en affärsanalysplattform och global databas som med marknadsinformation om privata företag och investeraraktiviteter.

Detta är tredje upplagan av dess Fintech250-lista, som tidigare år platsats av företag såsom Monzo, Revolut, TransferWise och N26. I år har urvalet skett utifrån en grupp av totalt 16.000 fintechbolag som utvärderats på ett antal faktorer, inklusive företagets marknads-och tillväxtpotential, investerare, team, teknologins unikhet och samarbetspartners. Dreams är ett av ett mindre antal fintechbolag att uppmärksammas för dess banbrytande teknologi inom kategorin ‘Personal Finance’.

“Vi är riktigt glada att ha tilldelats en plats på CB Insights lista över världens ledande fintechs. Vi ser på oss själva som ett framtidsbolag med en unik produkt av internationell standard och det är alltid kul att få detta bekräftat utifrån. En stor del av Dreams framgång grundar sig i forskning av framstående akademiker och researchers samt en mycket nära kommunikation med våra användare och samarbetspartners. Utöver vårt otroliga team är det många med oss som ska vara stolta över den här utmärkelsen. Tidigare års listor innehåller ett helt gäng fintech-unicorns och företag som bör anses som allra bäst i världen inom sina områden, så det är tveklöst inget dåligt gäng att sälla sig till!” säger VD och medgrundare Henrik Rosvall.

Dreams Sustainable AB, Kungstensgatan 21 A, 113 57 Stockholm, Sweden, e-post hello@getdreams.com , Sw. registration number: 559347-5535, CEO Konstantin Lezhnin